Elefanten i rummet

Alla grannar som haft huvudroller i min värld under våren är sedan förra veckan borta. Det tycks vara bra personer som tagit deras platser och lugnet börjar åter igen infinna sig. Ändå är det tydligt att något har hänt som har ändrat allt.
Kvarvarande birollsinnehavare har under förförra veckans turbulens visat upp ynkliga personlighetsdrag och jag har en känsla av att de vet om detta. Den sociala ordningen återställs genom klumpigt trevande. Jag vet att jag är tvungen att stå ut med personer som jag föraktar och ignorerar därför det faktum att de agerat fegt och felaktigt. De ser på mig med avvaktande blickar. Jag ser på dem som blomkrukor av plast.
Bland birollsinnehavarna finns en som inte gjort bort sig. När stämningen var som mest spänd var det tydligt att han for riktigt illa. Än dock stod han kvar vid min sida och på den sidan var det bra ensamt. Denna någon är den enda av den gamla uppsättningen som jag kan lita på. Jag är glad att han är kvar här. Jag har genom hela voltan haft i alla fall en bra person omkring mig. Nu har jag en plus en prospect.
Sjuk tur.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0