Plingplong-droska till plåsterstugan

Det är lyhört och min vägg-i-vägg-granne låter som om han hulkar av gråt. När jag sänker ljudet på min tv hör jag ingenting. Kanske är det i mitt huvud.
Idag mitt på dagen trattade han i sig en överdos Tradolan. Han hämtades med ambulans efter att ha kollapsat i en soffa just utanför plitarnas kontor.
Jag  var där när han segnade ner. Jag frågade honom om han var sjuk.
- Jag är så jävla flöddrig (pundarslang för hög på medicin). Åt lite för många Tradolan, svarade han.
Äcklad gick jag därifrån. Kände raseri över att behöva ha pundare omkring mig med skakade det av mig. Gick till min cell och läste "Confessions of an Economic Hit Man" (J. Perkins 2004).
Tio minuter senare hämtades min flöddrige granne med ambulans.
Det lät onekligen som om han kom tillbaka och GRÄT EN SKVÄTT alldeles nyss. Jag hoppas jag hörde fel. Jag vill inte ha knarkare omkring mig.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0