Tourettes

Det blev till slut ett kollegium. Min förra kontaktperson var där i rollen som klienthandläggare. Hon liksom min nya kontaktperson hade som väntat ingen aning om vad jag haft för mig de senaste fyra månaderna.
Kriminalvårdsinspektören inledde kollegiet med att säga att det inte hänt något sedan det förra kollegiet. Jag protesterade artigt och berättade om avklarade kurser, 22,5 högskolepoäng, studieplaner och önskemål om utslussning. I kriminalvårdens mapp med mitt namn på står inget positivt. Jag undrade varför de inte skriver att allt jag gör om dagarna är att plugga och träna. Svaret blev att jag själv måste coacha min kontaktperson, vilket är svårt de vederbörande som regel är frånvarande, och att jag måste "ligga på" anstaltens lärocenter om att notera mina framsteg i min mapp (den kallas VSP).
Jag fortsatte dagen med att skriva anvisningar till lärocentret gällande mina studier och mappen VSP. Jag bifogade betygen för de senaste månaderna. Den av lärarna som har hand om mig blev förvånad över den knapphändiga informationen i min mapp.
- Jag skrev om din plan med Mittuniversitetet och Södertörn där för bara någon veckan sedan. Men det kan någon ha lyckats radera...
- Skulle inte förvåna mig...
- Vem är din kontaktperson?
- Ja du, träffade min fjärde i raden igår. Kommer inte ihåg vad hon heter men jag kallar henne för en-och-tjugotvå för det är så lång hon är ungefär.
När jag sagt detta kom jag på att personen jag pratade med, liksom min kontaktperson, såg ut att vara just över en och tjugo. Knas...
- Alltså något längre än dig.
Fan jag är ju som Alley McBeal med en släng av tourettes.
Asgarvade.
- Jag menade inget illa alltså...
- HA HA tack det är lugt. Hon heter [namngiven].
Får se hur det går med min VSP.
Imorgon står det: "Det sägs att han studerar men han driver med kontaktpersoner..."

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0