Imorgon, jag kanske kallar dig h**a...

Avdelningens indier har fört liv hela eftermiddagen. Ordinarie plitstyrka är ersatt av sommarpersonal och det innebär givetvis problem. Angelägna om att vara duktiga på jobbet gör sommarplitarna sitt yttersta för att hitta fel. Vid dagens visitation av indierns cell fanns inget att anmärka på, mer än väl många paket tuggummin. Så kan man ju inte ha det, så sommarplitarna tog indierns tuggummin.
I ordväxlingen som utbröt om tuggummipakteten kallade pliten indiern för lögnare. Det tog illa.
- Du säger jag ljuger. Imorgon kanske jag säger du är hora, hetsade indiern med ett förnöjt flin på läpparna.
- Så får man inte säga. Det är ett mycket fult ord, började sommarpliten.
- Aha! sa indiern mycket nöjd.
- Det är fult att säga hora liksom det är fult att säga att någon ljuger. Hur känns det?
Jag och flera med mig nästan dog av skratt. Indiern uppskattade uppmärksamheten och gav inte upp. Jag avlägsnade mig...

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Stenberg

Jag uppskattar humorn. :)

2010-07-22 @ 14:50:15
URL: http://stenbergatsea.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0