Kommunikation

Utanför min cell står Pakistan med gapet vidöppet och borstar tänderna samtidigt som han pratar engelska med Japan som med eller utan tandborste inte förstår ett ord. En halvfinne går förbi och frågar vad fan Pakistan pratar om. Serbien som muckar en timma senare förklarar att Japan vill byta cell innan det kommer en ny fånge. Pakistan fortsätter att ge ljud ifrån sig med tandborsten i gapet och den halva finnen fräser något om att denna scen är alltför typisk. Serbien brukar vara både smart och hjälpsam. Han visar med en axelryckning att han förstår vad som är så kul med Japan och Pakistans inte helt glasklara konversation.

Jag säger hej då till Serbien som muckar. Han ler. Pakistan frågar mig något. Allt jag uppfattar är en fontän av tandkräm. Jag avviker.

God morgon,

Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0