Min morbror kommer till fängelset

Det var en kväll. Familjen hade lugn och ro. Jag och min lillebror spelade memo medans mamma och pappa satt och pratade. Telefonen ringde och vi fick höra sanningen. Min morbror var i fängelse. Det var en sorlig stund för alla i familjen. Mamma satt och grät medans alla försökte trösta henne. Pappa jag och min lillebror grät inte utanför kroppen. Vi grät inuti kroppen. Det var en känslig stund för alla. När vi skulle gå och lägga oss var det ingen som kunde sova. Alla tänkte på min morbror. Nästa dag kom och mamma var inte ledsen längre så att det syntes. Men jag tror att mamma är ledsen fast det inte syns.

/Stora Decibel, 9 år


Kommentarer
Postat av: Stenberg

Fint skrivet. Man blir alldeles rörd... och det är en känsla som är lite ovan för mig i verkligheten.

En stor kram till er alla.

2010-10-21 @ 01:35:38
URL: http://stenbergatsea.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0