Visitation - provokation 2

Tjugo i elva slussas jag och mina grannar från skolan till avdelningen. Alla går på inspektion i sina celler. Jag hör svordomar om beslagtagna brev, rakapparater, strumpor med mera. På min visitationsrapport står:
5 cd-skivor, 1 paket ögondroppar, 1 trimmer

Jag går till plitarnas kontor och kontrollerar vilka 5 skivor som beslagtagits. Idkar byteshandel för att slippa lämna ifrån mig Morcheeba, Robyn och en Oakenfold-mix. Plitarna börjar förklara att de inte kan göra något åt ögondropparna då den som gjort beslaget inte är närvarande.

- Behåll ni dem...

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Henrik

Vilken trevlig arbetsuppgift, att räkna CD-skivor alltså...äntligen en som har för många. Vilka skall jag välja ut då?

Och skulle man skita i att det är för många så kommer nästa plit att sätta fast sin kollega....

2010-10-25 @ 00:03:47
Postat av: Anna

Från en som inte vet... Får ni inte ha cd skivor eller ögondroppar på rummen?

2010-10-25 @ 09:03:05
Postat av: Henrik

Allt är beroende av lokala föreskrifter, vissa anstalter tillåter endast ett max antal CD-ckivor. Ögondroppar kan jag tänka mig inte är tillåtet pga att plitarna inte skulle vara säkra på innehållet och att behållaren skulle kunna användas till otillåtet syfte....Medikament förvaras under plitarnas översyn inlåst i vaktkuren och dessa skall du trevligt och artigt buga för att erhålla...

2010-11-26 @ 10:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0