Provokation

Inför både kollegium och strategiskt avgörande permission är anstaltens storm-troopers som till sig i trasorna. Jag kroppsbesiktigas (bara titta) till frukost och nekas tillträde till min cell för spontan visitation just som jag ska gå till skolan. Det raserar dagens studieplan. Jag intalar mig själv att jag inte bryr mig för att inte flippa ur. Samtidigt lämnas en femtedel av fängelsepopulationen med simmiga blickar och knappnålspupiller att ostört fördriva tiden med att klia sig på näsan. På eftermiddagen anklagas jag för att ha vägrat lämna urinprov och kallas till förhör. Jag vägrar förhör men erbjuder ett urinprov. Det var inte intressant. Det var rapport och delgivning som stod på menyn. Min ovilja att delta i pappersproceduren förargar men taktiken fungerar bra. Jag lämnas ifred tills veckan innan permission.

 

Storebror


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0