Som i en bubbla av glas

Den mest vansinniga av kulturkrockar slog mig när jag motvilligt släpat mig tillbaka till anstalten efter en helt fantastisk dag med helt fantastiska personer i en helt fantastisk stad. Klockan 19:00: krogmiljö med noga utvalda. 20:00: naken på en toalett, inspekterad av tre invandrarkvinnor i uniform. Jag log från öra till öra. ”Man jobbar med det man gillar”, sa jag och lämnade över en väl fylld plastmugg med urin. Språkbarriären motverkade troligen förolämpningen något men jag ser det som min uppgift att försöka. Det blir aldrig gammalt.  

 

Jag är så utsvulten på intryck att allt som händer utanför murarna sker som i en dimma. När jag kommer tillbaka till anstalten rasar intrycken förbi mitt inre som om någon tappat Youtube i en blender. Jag granskar bildfragmenten med en känsla av tacksamhet. Här är det tydligt att många inte har annat att göra på sina permissioner än att frysa. Eller att vakta mig när jag klär av mig. Jag ser fram emot nästa kulturkrock.

 

Tack

Storebror


Kommentarer
Postat av: Anka

Tack själv fina du.

2011-02-02 @ 20:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0