Marshmallow Pranksters

Utanför min cell rådde kaos. Flera av grabbarna tjöt av skratt. Jag stack ut huvudet. Där stod tre figurer som liknade marshmallow-gubben i filmen Ghostbusters. En av de tre såg mycket trött ut och nyfikna från andra avdelningar började samlas vid dörren till korridoren. In var det ingen som ville gå. Väggar, golv, tak och tre skrattande juveler var dränkta i rakskum.

En kille från Göteborg med ett sjukligt intresse för vuxenbilagor fick skulden för oredan mellan skrattsalvorna. "I framtiden får han stanna i sin cell", kommenterade någon listigt.
Göteborg hade givetvis inte något att göra med marshmallow-röran.

Två av marshmallow-gubbarna hade tänkt mobba den tredje genom att punktera en tub rakskum och kasta in i hans cell. Upptåget hade uppenbarligen misslyckats fast resultatet var ändå underhållande. Jag försökte få klarhet i om effekten av punkteringen var en plötslig smäll, eller om de tampats med tuben ungefär som med ett duschmunstycke som tappats med vattnet på fullt vrid i badrummet. Något djupare svar hade jag inte väntat mig och det fick jag inte heller.

Marshmallow-gänget svarade med skämt om hur Göteborg förgripit sig på vår korridor. Duschmunstycket-i-badrummet-teorin stämde bäst överens med det allt för målande skämtet.
Förträng förträng...

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0